fbpx

kontakt

663 510 571

szkoła
dla rodzica
rekrutacja

kontakt

663 510 571

szkoła
dla rodzica
rekrutacja

Opłaty

Nauczyciele

Sukcesy

Historia szkoły

Zajęcia dodatkowe

Psycholog

Godziny pracy w roku szkolnym 2024/2025

mgr Martyna Merwa-Klocek

 

  • Poniedziałek: 8:50 – 12:15
  • Wtorek: 8:50 – 14:50
  • Środa: 10:20 – 14:20
  • Czwartek: 8:00 – 12:35
  • Piątek: 8:00 – 12:00

martyna.merwa@sobieski.lublin.pl

Rola Psychologa Szkolnego w Liceum im. Jana III Sobieskiego

Psycholog szkolny odgrywa kluczową rolę w życiu naszej szkoły, wspierając zarówno uczniów, jak i nauczycieli w radzeniu sobie z wyzwaniami, które napotykają na co dzień. W Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego, funkcję tę pełni Martyna Merwa-Klocek, która z zaangażowaniem i profesjonalizmem wspiera młodzież w rozwoju emocjonalnym i społecznym.

Wsparcie dla uczniów

Psycholog szkolny pomaga uczniom w radzeniu sobie z trudnościami, które mogą wpływać na ich zdrowie psychiczne i osiągnięcia szkolne. Może to obejmować wsparcie w sytuacjach stresowych, konfliktach rówieśniczych, problemach rodzinnych czy trudnościach w nauce. Dzięki indywidualnym rozmowom, psycholog pomaga uczniom zrozumieć i zarządzać swoimi emocjami, co przekłada się na lepsze samopoczucie i wyniki w nauce.

Współpraca z nauczycielami i rodzicami

Rola psychologa nie ogranicza się jednak tylko do pracy z uczniami. Martyna Merwa-Klocek współpracuje również z nauczycielami i rodzicami, pomagając im w lepszym zrozumieniu potrzeb uczniów oraz w znajdowaniu skutecznych metod wsparcia. Organizowane są także warsztaty i szkolenia, które mają na celu podnoszenie kompetencji w zakresie radzenia sobie z różnorodnymi wyzwaniami, jakie niesie ze sobą praca z młodzieżą.

Promowanie zdrowia psychicznego

Ważnym elementem pracy psychologa szkolnego jest także promowanie zdrowia psychicznego wśród uczniów. Organizowane są kampanie informacyjne, warsztaty oraz spotkania, które mają na celu uświadamianie młodzieży, jak ważne jest dbanie o swoje zdrowie psychiczne i jak rozpoznawać pierwsze symptomy problemów emocjonalnych.

Dostępność i zaufanie

Kluczowe znaczenie ma również fakt, że psycholog szkolny jest osobą, do której uczniowie mogą się zwrócić z pełnym zaufaniem. Stała obecność psychologa w szkole sprawia, że uczniowie mają możliwość regularnego kontaktu, co sprzyja budowaniu relacji opartej na zaufaniu i wzajemnym szacunku.

Psycholog szkolny Martyna Merwa-Klocek jest nieocenionym wsparciem w naszej szkole, pomagając uczniom przejść przez trudne momenty i wspierając ich w drodze do stania się dojrzałymi, pewnymi siebie i zdrowymi emocjonalnie ludźmi.