fbpx

szkoła

dla rodzica

rekrutacja

W dniach 27.05 – 1.06 klasy trzecie naszego liceum udały się na wycieczkę na Maltę. Oto relacja z wycieczki:

Nasz pobyt na Malcie był niesamowitym przygodą, którą przeżyliśmy w towarzystwie sorów Tomasza Kruszewskiego i Bartosza Słodkowskiego oraz sorki Grażyny Dziewulskiej. Podczas naszej wycieczki mieliśmy okazję odkrywać uroki Malty i doświadczać różnorodnych atrakcji.

Pierwszego dnia naszej przygody, po przylocie na lotnisko na Malcie, udaliśmy się do hotelu. Po krótkim odpoczynku przy basenie, wyruszyliśmy na spacer po Bugibbie. Zwiedziliśmy jego urokliwe uliczki, place i promenadę, podziwiając jednocześnie malownicze wybrzeże. Następnie odwiedziliśmy Wignacourt Tower i Qawra Tower – wieże obserwacyjne z XVII wieku, które stanowią pozostałości systemu obronnego wyspy.

Drugiego dnia odwiedziliśmy stolicę Malty, Vallettę. Zwiedziliśmy Fontannę Trytona, Bramę Miejską – City Gate, mury obronne oraz konkatedrę św. Jana. Podziwialiśmy Pałac Wielkich Mistrzów, Ogrody Barrakka, zatokę Grand Harbour oraz ceremonię salwy armatniej w Saluting Battery. Po wizycie w Valletcie udaliśmy się do Sliemy, skąd mogliśmy podziwiać panoramę miasta.

Trzeciego dnia mieliśmy okazję wyruszyć na całodniowy rejs statkiem po morzu. Pierwszym przystankiem była wyspa Comino, gdzie mogliśmy cieszyć się relaksem nad piękną Blue Lagoon. Następnie odwiedziliśmy Gozo, gdzie odkrywaliśmy cytadelę w stolicy Victorii, malownicze klify w Dwejra oraz wyspę St. Paul’s, na której doszło do rozbicia się statku wiozącego św. Pawła do Rzymu. Mieliśmy również możliwość podziwiania podwodnego życia przez oszklone dno statku oraz zwiedzania przybrzeżnych jaskiń.

Czwartego dnia spędziliśmy czas na plaży nad Melieha Bay, relaksując się i korzystając z uroków morza. Następnie udaliśmy się do dawnej stolicy Mdiny i pobliskiego Rabatu. Zwiedziliśmy cytadelę na wzgórzu, z której roztaczał się wspaniały widok na wyspę. Odwiedziliśmy również Katakumby św. Agaty oraz Rotundę w Mosta. Nie mogliśmy też odmówić sobie czasu na zakupy i zakupienie pamiątek.

Piątego dnia udaliśmy się do Anchor Bay, następnie relaksowaliśmy się na plaży Ghajn Tuffieha, a po drodze do hotelu zatrzymaliśmy się w St. Paul’s Bay na zakupy i ostatnie chwile w Malcie przy basenie hotelowym.

Po pięciu intensywnych dniach spędzonych na Malcie, pełnych zwiedzania, wrażeń i odpoczynku, przyszedł czas na powrót do domu. Zmęczeni, ale pełni niezapomnianych wspomnień, udaliśmy się na lotnisko, gdzie odbyła się odprawa i przelot do Warszawy. Następnie autobusem udaliśmy się w podróż do Lublina.

Nasz pobyt na Malcie był niezwykłą podróżą, podczas której mieliśmy okazję odkryć historię, piękno i kulturę tej fascynującej wyspy. Z pewnością pozostawił w naszej pamięci trwały ślad i chęć powrotu, aby ponownie doświadczyć tego wyjątkowego miejsca.