Informacja do rodziców i uczniów w sprawie mLegitymacji
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z 4 grudnia 2023 roku, szkoła wydaje mLegitymację. mLegitymację wydaje się nowym uczniom, rozpoczynającym naukę od 1 września bieżącego roku, jak i tym uczniom, którzy tę naukę w szkole realizują.
Uczeń́ przyjęty do szkoły może otrzymać ́ mLegitymację szkolną na wniosek rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia (załącznik nr 1).
mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej.
Warunkiem wydania mLegitymacji szkolnej jest posiadanie przez ucznia numeru PESEL.
Do uzyskania mLegitymacji niezbędne jest aktualne zdjęcie w postaci cyfrowej, spełniające wymagania określone dla zdjęć przeznaczonych do dowodu osobistego (https://www.gov.pl/web/gov/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu), w formacie .jpeg lub .jpg, nie większe niż 5 MB.
Zdjęcie należy przesyłać na adres e-mail: portrety@sobieski.lublin.pl
W temacie wiadomości należy wpisać imię i nazwisko oraz oznaczenie klasy. Po złożeniu wymienionych dokumentów uczeń otrzyma jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające aktywację usługi na jednym urządzeniu. Za poprawność danych wpisanych we wniosku o wydanie mLegitymacji oraz za fotografię odpowiada rodzic/opiekun prawny lub pełnoletni uczeń.
mLegitymacja jest częścią aplikacji mObywatel opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Aplikacja ta pozwoli pobrać mLegitymację na telefon na podstawie danych autoryzacyjnych wydawanych przez szkołę uczniowi, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną. mLegitymacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowana w systemie
Tryb unieważnienia mLegitymacji w trakcie roku szkolnego
- na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców/opiekunów prawnych niepełnoletniego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna;
- w przypadku zmiany imienia (imion) lub nazwiska ucznia, jeżeli zmiana imienia (imion) lub nazwiska nastąpiła na podstawie decyzji administracyjnej albo orzeczenia sądowego;
- utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej;
- przejścia ucznia do innej szkoły
mLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku:
- potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej;
- stwierdzenia w niej błędów lub pomyłek;
Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy:
- uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej;
- wybrać opcję dodaj mLegitymację;
- zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji;
- zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go;
- zapoznać się z klauzulą informacyjną przetwarzania danych i zaakceptować ją;
- wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona);
- wprowadzić (zeskanować) kod QR otrzymany w szkole;
- wprowadzić hasło otrzymane w szkole;
- zatwierdzić komunikat i wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel
załączniki: